Tuesday, November 10, 2009

KEUNIKAN LIPOSILT BAHAN SEMULAJADI


Maklumat ini diambil daripada buku, Cosmetic and Toiletry Formulations (2001) daripada Ernest W. Flick, edisi ke-2, jilid ke-8.
Kajian dapat membuktikan keupayaan Liposilt Black memperbaiki perubahan pada permukaan kulit, menjadikan kulit lebih cerah dan meningkatkan tahap kelembapan kulit. Dengan serentak ia juga dapat mengurangkan kandungan sebum dalam kulit. Dalam kajian, ahli sains telah menjumpai Liposilt Black pada Lumpur laut mati, Lumpur Fango dan Lumpur Moor.Maklumat ini diambil daripada laporan Lipo Chemicals Inc.

Gspa bertindak di dalam lapisan kulit untuk meningkatkan kecantikan dari dalam, jadi kulit juga kelihatan berseri dan nampak muda.
Xanthone adalah sebatian organik, dimana ia sebenarnya hasil daripada pati buah manggis. Hasil kajian Xanthone berkebolehan menyokong sistem immum dan menuteralkan radikal bebas dalam badan. Ia juga kaya dengan khasiat antioksidan.

Berdasarkan majalah professional seperti Free Radical Research,Journal Of Pharmacology dan Indian Journal of Experimental Biology, Xanthones memberi kesan dalam kardiovascular, antibiotic semulajadi, antiviral dan anti-inflammatory. Dalam singkatanya Xanthone adalah Phytonutriens berkuasa yang mengandungi bahan antioksidan.

Lebih 300 Pengajian di seluruh dunia seperti Klinik Mayo, Pusat Pengajian Perubatan Harvards, dunia kedoktoran dan doktor bedah , semuanya mengakui bahawa kepekatan Xanthone yang paling besar sekali bagi penawar penyakit terdapat didalam buah manggis yang terkenal. Hampir 50 daripada 200 Xanthones dikenali manusia didapati dalam buah manggis.

No comments:

Post a Comment